вторник, 13 април 2010 г.

Нека да е лято ( или историята за розовия храст)

Този разказ е част от състезанието BLOG CHALLENGE, по инициатива на Пламен Петров от Блогатство http://blogatstvo.com/ а темата в този кръг беше определена от повторния победител - Нина Николаева и блогът й http://nikolaewa.blogspot.com/. Критериите за победа са брой коментари към публикацията- коментарите на автора и анонимните коментари не се броят.

Твърде често се случват чудни и смешни неща , дето не са за вярване. Искам сега да ви разкажа една такава история, която се случила през едно топло лято.
Една девица си отглеждала хубава градинка с билки и подправки. Девойката била засадила и розов храст , израсъл толкова висок , гъст и разперен ,че сянката му можела да предпази от слънцето 12 рицари. Тъкмо под този храст растели най-скъпоценните билки и треви . От тях и от розите на този храст девицата приготвяла всевъзможни есенции , с които поддържала хубостта си. Всяка сутрин милата хубавица отивала в градинката и се напръсквала с розова есенция.
Всички знаят , че някои билки са чудотворни. Има такива , дето връщат на немия говора , ако той ги пъхне между устните си .Това особено въздействие опознала и девицата - под чудотворното влияние на една билка Срамницата й неочаквано продумала:
- Цялото си тяло поддържате грижовно и старателно , само мен ме пренебрегвате най -грубо!
Госпожицата погледнала смаяна надолу и казала на дръзкото нещице:
- Теб пък никога не съм те чувала да говориш! Как така изведнъж се разприказва?!
Срамницата отвърнала:
- Една билка , която се пъхна между устните ми , ме дари с възможността най -сетне да ви кажа всичко ,което ме вълнува. Не ми обръщате внимание а в действителност Вас ви ухажват единствено заради мен. И какво ми е признанието? Вие само се чудите как да ме скриете от очите на хората и ме забулвате със всякакви грозни , ленени парцали!
Госпожицата ядосано рекла:
-Охоооо! Щом ме хулиш така - край на приятелството ни! Има да съжаляваш ! Хайде да видим кого предпочитат мъжете - теб или мен !
Разделили се двете. Девицата отдавна била ухажвана от един студент , който страстно се домогвал до любовта й. Девицата решила да му се отдаде за да разбере кое всъщност е главното -цъвтящата й младежка красота или онова нещице. Но щом студентът установил , че между бедрата й няма нищо , той не скрил разочарованието си от другите. Така се разчуло навсякъде за липсващата съставка на женствеността. Почнали да я сочат с пръст и да викат :
- Гледайте ,там върви без-Срамницата!
Навсякъде се отнасяли към нея с обидно пренебрежение и госпожицата била сломена.
Но трябва да научите и какво се случило в това време със срамницата й . Където и да се появявала с нея се отнасяли зле и търпяла разочарование. Най -накрая и двете не издържали и пожелали отново да се съберат .Всяка отишла на мястото , където се били разделили. С една дума хубавицата най-сетне си възвърнала нещицето.
Тогава обаче тя извикала най - видния ерген и му казала:
-Помогни ми със съвет. Нещицето ми беше избягало. Сега пак си го имам , но какво да сторя та всички мъже да научат ?
Ето и съвета , който ергенът приложил - който има жена ,трябва непрекъснато да забива нещицето й за да не се разбягат двете. Не го ли прави , няма да прокопса в любовта.

(По мотиви от Старонемски Декамерон)

6 коментара:

  1. :))) Забавно и поучително!
    от Димитър

    ОтговорИзтриване
  2. Помня го този Старонемски Декамерон :) забавна книжка :) Успех!

    ОтговорИзтриване
  3. Винаги съм смятала, че един истински мъж, трябва да има приятелка жена, която да го съветва как да обича една жена.

    ОтговорИзтриване
  4. ех колко го обичам този разказ, хаха.. от повече от 10 години вече... :)

    ОтговорИзтриване
  5. хахааааа........веселяци са били средновековните германи........много поучително и същевременно странно писание:)
    кумата

    ОтговорИзтриване
  6. колко добре го е казал тоз човек :)

    успех, Рали!

    ОтговорИзтриване